visszatértem a nyaralásból

Röhögök magamon: úgy írok az edzéseimről, életmódtémákról a blogomon, külön jelszavasban meg a kép alatt elrejtett linkben, meg erre létrehozott facebookoldalakon, mint valami bujkáló őskeresztény. Mintha el lennék űzve a saját blogomról. Mintha szégyellnem kéne magam, és vigyázni, hogy ne zavarjak vele senkit. Mintha ez az én utam volna a felszínes, a hiú. A tömeges.

Én nem látom azokat a feszes harmincöt éves seggeket sehol. Kidolgozott vállakat, könnyed mozulatokat, rugalmasságot és életkedvet, a változás merészségét és a jól gazdálkodást sem. Amelyek megszerzése és visszanyerése érdekében és közben írtam én a sportos posztjaimat.

Érdekes, hogy amikor alábbhagyott az “antifeminista” ricsaj meg a zsidózás, akkor rákezdték a nők is. A nem szépen öregedők, a lustaságukat megmagyarázók. Miszerint nem vagyok szolidáris velük, és csak a külsőt nézem, fasiszta módon.

Holott továbbra is attitűdökről, trendekről, beszédmódokról írok, ha nem a saját élményeimről. Melyek szintén nem normatívak, nem úgy kell olvasni, de azért tényeket ne tagadjunk már. Az attitűdök lehetnek károsak, hazugságon alapulók, és erre én rámutatok, mert látom, hogy extrém intelligens nők is bedőlnek ennek, mert pont ott van a vakfoltjuk.

A beszédmódok olcsók, üzletiesek, és ezen is van mit bírálni: fogadd el magad, teljesítmény nélkül, vigasztalgatva magad azért, hogy nem veszed komolyan az életedet, elherdálod a muníciódat. Minden méret szép. Hát, csajok, a gyengeség, a görnyedtség, a hepehupa, a fölösleg, az aránytalanság nem szép. És ritkán marad annyi az annyi, egyre rosszabb lesz. És ez nem azt jelenti, hogy gyűlöld magad, meg gyötörd a testedet tiltásokkal és nemszeretem dolgokkal.

És nem látom a “tudatos” nők között a nem-normatív, sokféleséget elfogadó, szolidáris hozzáállást sem. Fúrást, elirigylést látok, szerencsének és privilégiumnak titulálják a kemény melót, beszólogatnak és idegenkednek. Azok, akik testszégyenítést kiáltanak, pusztán azért, mert én jobb állapotot és testet akartam, illetve kielemeztem, hogy mekkora blődség már a bénácska önmegnyugtatást feminizmusként elsütni a médiában, agresszíven ócsárolják a testemet. Mely vastag és szokatlan, de feszes és izmos és erős, mert ez az én alkatom, ez az ő potenciálja. És én soha nem mondtam mást róla, sosem csücsörítettem és szexiskedtem, soha nem külső elvárásnak akartam megfelelelni vele.

Én nem fogom elfogadni sem a saját életemben, sem közíróként a kifogáskeresést, a teljesítmény lebecsülését, a beteg állapotokat legitimáló, a megszomorodottakból hasznot húzó, figyelmüket használó megnyilvánulásokat. És nem veszem komolyan azokat az embereket, akik szerint ez jó ügy. Akik ezzel a kamuval és az ennek megfelelő életminőséggel beérik.

Szerencsére egy rangos havilapban kaptam egy rovatot, és eztán, szeptembertől megjelenik a hangvételem a nyomtatott médiában is. A szokott gondolati, tudatossági, nyelvi szinten.

*

Ez a tegnapi edzés komoly volt. Visszatérés a kemény sport világába! No, nem mintha nem futottam volna a múlt héten egy nagyon hosszút, a gyerekekkel 15 percet, majd egyedül még hetvenet, igaz, azt gyök kettővel. És ne edzettem volna a két Pestre vonatozás után, hétfőn is és csütörtökön is teremben komolyat, és ne böjtöltem volna fél napokat. (Erről nem tépem a szám, a reggeli és az egyenletes vércukorszint butaság, itt már írtam róla, de ez a poszt ékesebben mondja el.)

De azért főleg ettünk, ültünk, beszélgettünk, dolgoztunk a gépeinken, olvastunk és főztünk. A gyerekseregnek, akik meg békát fogtak, meg pancsoltak.

Nem volt itt fűben nyújtás, tornázás, ahogy terveztem.

Illetve a strandon volt, meg egyszer, amikor löketszerűen véreztem, és inkább pihentem, egy kis statikus nyújtás a fűben.

És leszoktunk a kávéról. Ezt meséltem?

Úgy tudtuk, Judy és én, hogy a Segafredo Peru van “abban” a dobozban. De aztán vasárnap megjött a Nagyi, és mondta: ja, abban a koffeinmentes van. Délutánonként nagy műgonddal készítettük el a “feles” kávét, amely az aldis koffeinmentes és a lidl-ös koffeinmentes keverékét jelentette. A reggeli, az mindig az aldis volt. És nagyon álmosak voltunk… nagyokat aludtunk. Most tartom az alacsonyra vitt szintet: kis adagok és csak reggel.

A vérnyomásom viszont emelkedett: 95–105 szokott lenni, 55-65-tel, most meg 120/70, ezt a plazmaadásból tudom, továbbá a  többi eredményt is, fehérjék, vas. Valami megint azt súgja, nem csak a nemes cselekedetről meg a jelképes költségtérítésről van szó, hanem kifejezetten jót tesz a rendszeres “sérelem”.

Mely nem akadályoz meg semmiben.

Ma hármasban toltuk. A bemelegítésünk egy igen dinamikus intervall volt: súlyzókat használtunk a futópadon, tempós emelkedőn-gyaloglás közben hat kilóval váltott kezű vállból nyomás másfél-két percig, utána három perc futás tempósan, 9,8 és 10,5 közötti tempóval, az utolsó sprint 12,6 volt, majd 13-ra emeltem a sebességet. Ebből négy kör, 25 perc, 3,5 km. Igen fényes és szagos testek jöttek le a futópadról.

Utána jöttek a vegyes gyakorlatok. Semmi gép, csak nyugis vállátforgatás, kézi súlyzó, meg bokasúly, és nem a szokásos gyakorlatok.

A SHAPE májusi számát megvettem a minap a Déliben kettőszáz forintért (azt kell tudni a fitneszlapokról, hogy mindegyiknek Kiss Virág van az elején, aki frissen lett profi a bikini kategóriában. Asszem, őt is fikázzák az off-season állapotáért, ő még alacsony is, pedig világklasszis, és a lapoknak pedig újabban láthatólag az a policyje, hogy nem teszi versenyformában címlapra, sem senkit, aki nagyon vékony), és az egyik, Virág által bemutatott gyakorlatsort csináltuk végig karra és lábra rögzített bokasúlyokkal.

Karkörzés kézi súlyzóval, előreemeléssel szettben. 3 kilóval karköröztem kinyújtott karral, majd 7 kilóval előreemelés.

Itt épp foglalt volt minden bokasúly, nosza, beújítottam a padon, boka közé szorított tizenhat kilós súllyal a combhajlítós lábemelgetést, ez ötvenet jelentett, megcsapott a hányinger. Hiába, el kellett menni a széléig. Most is fáj a combom, olyan helyeken, amelyeket nem dolgoztat meg gugolás, spinning, lábtoló.

Lábemelés négykézláb, farból, 2 kilós bokasúllyal én 2×50-et csináltam, a többiek elosztották négy körbe.

Szupermen, hát és fenék:

előre nyújtom a kezem és vissza, a láb közben végig fönt marad. a kézen 2-2, a lábon 1-1 kiló a súly.

Ollózás, ez has:

2+1 kiló/láb

T-fekvőtámasz, ezt videóra vettem: riasztó, mennyit romlik a fekvőtámaszom mélysége és szabályossága a 10/oldal ismétlések alatt. Három kör.

Clean and press, merev lábas felhúzással, itt 18 kilóval.

Csípőnyitós nyújtások, spárga, híd. Kísérletek az alkartámaszos kézen átfordulással és híddal, padra érkezve.

A legfőbb ideje volt, hogy elhúzzunk onnan, mert közben benépesült a terem, és nagy volt a mászkálás a súlyzókért.

Egy kis kézen állás, falnál is, meg átfordulás, híd, chest roll – nem vagyok ruganyos és fürge most, a derekam is merevebb.

Hasaztunk is, 5 kilós medicinlabdával felülve, párban, egymásnak dobálván a jószágot.

Amit terveztünk, de most kimaradt: fekve nyomás, spinning befejezésképp, húzódzkodás, hátrafutás.

Nettó két és fél óra mozgás volt, éhgyomorra, mert reggel nem kíván a testem semmit, talán a kávé is csak babonaság. Egy vajas kávéval léteztem fél ötig, illetve hogy ne szóljanak a plazmán, megettem ott négy deka gouda sajtot, edzés előtt meg (az a fél 5) két kocka 70 százalékos csokit.

Utána ettem egy pici banánt és két szem savanyú szilvát.

Leárazás, vettem egy flamingós bikinit Nyulinak, szigorúan nem háromszög és nem megkötős, hanem bebújós top, de valami gyönyörű egy felépítése van, feszessége, hosszú lába a csajócámnak. Most abban alszik (???), a nyulára is ráadta a régi fürdőbugyiját. Magamnak egy fitnesznadrágot, mert nagyon nyüvöm el a sportcuccaimat, egy csíkmelltartót, Babadávidnak meg egy sima szürke pólót.

Avokádós zöld smoothie, egy kávé, hogy haza bírjak menni. Itthon aztán nagy lakoma: két lágy tojás, fél csokor petrezselyem bele, bors, só és egy kanál ír vaj, egy natúr joghurt feltejszínezve két evőkanál kókuszreszelékkel és vaníliával, kakaóporral, paradicsom, uborkaszeletek, még vaj, egy nagy marék sós földimogyoró, és egy kanál kókuszzsír. Ma egyáltalán nem ettem húst.

Fekszem. Valami erőset érzek a testemben, ez az intervall lesz.

Este olvasom a klotyón, hogy Rippel Ferenc is a szuperegészségben hisz, stresszcsökkent, izmozik, 46 éves, sose volt még ilyen jól, fiatalodik és persze ketogén.

Beláthatatlan potenciált érzek ezekben az edzéskalandokban. És nem úgy, hogy hajrá, egyre emelni a súlyt, és egy nap majd 130 kilóval nyomok fekve – már sokat nagy súllyal nem edzek úgysem, mert minek, hanem hogy ha elakad az erőbeli fejlődés, akkor ott van az ügyesség, az egyensúly, a hajlékonyság, a tempó, és ha ezek a szigorúbb dolgok is eltelítenek, akkor még mindig kipróbálhatok valami vicceset, elmehetek az artistaképzőbe igazi trapézra lengeni, megélhetem, hogy játszótér a terem, feliratokat készíthetek betűt formázó mozdulataimból, vagy akármi.

5 thoughts on “visszatértem a nyaralásból

  1. Amikor írtál a böjtről, azt hittem ez nekem sosem menne. Napok óta egy nagyobb étkezéssel létezem, meg itt-ott nasi (keto) és lőn. Mivel a vércukrom nem ingadozik, nem leszek hirtelen farkaséhes. Tudom, régóta szó van róla, de ez a mindennapjaimban nagy könnyebbség és nagyon élvezem! 🙂

  2. 16-án, szerdán nem féltem az edzőteremtől. Hanem kipróbáltam a határaimat, öt perc egy gépen – ellipszis, ugye? – aztán még másikon is pár perc és a harmadikon is próbálkoztam. Milyen más, mint a játszótéren! Utána, hazafelé egy darabig a lebegés, az nagyon jólesett. Nem is értem, miért nem jönnek az emberek, hogy ezt megpróbálják? Innen üzenném: akinek nincs szervi fogyatéka, jöjjön és csinálja. (Meg akinek van valami baja, ahhoz mérten, az is.) Kérjen ott szakszerű segítséget, mivel érdemes kezdenie és hogyan. (Istenem, micsoda edző-templom volt ez! Mindenki a maga kis áhítatát gyakorolta ott. Éjjel-nappal nyitva… hihetetlen.)

a kommentelés lehetőség, jóakaratú és nyitott olvasóknak

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s