az olvasó kérdez 1.

Mit eszel mostanában? Teljesen ketó minden?

Tegnap a Hóvégi Bloggermentés jegyében az én édes angyalom, aki maga is beketósodott, hozott tatárbifszteket (ezt vajjal, uborkával, hagymával, fűszerekkel és tojássárgájával ettük, semmi kenyér) és marhanyakat, amit szakszerűen meg is sütött, mellé egy wokkeveréket alapvetően zöld és alacsony szénhidrátú zöldségekből, és vörösbort.

Úgy általában a napi evés úgy néz ki, hogy szuper kávét iszom reggel-délelőtt, jobbfajta 30-as tejszínnel, vajjal, ritkán csepp tejjel vagy feketén, ebből 4-6-ot is.

Edzés előtt nem baj, sőt, üdvös egy banán, esetleg negyed egy alma, de ez kemény edzés előtt jó.

Zöldséget, gombát, húst, bőrt-belsőséget, zsíros tejterméket, halat és tojást eszem alapvetően. Tojásból napi 4-6-ot is, és mindig vajjal. Csupa olyasmi, ami piacon kapható. Zöldségből paprikát és paradicsomot is. Csipkebogyó áltermést szedek és áztatok, majd iszom a pektines levét naponta. Zöldalmát és málnát még, illetve 85 százalékos csokit mértékkel. De pl. a 17 km távom előtt egyben a 90 grammot.

Nagyon kivételesen egyvalaminek nem tudok ellenállni, és az a túrós pite, általában a vaníliás, tejszínes édességek. A minap volt egy sóskaramella fagylaltkehely is. Egyszer ettem nyáron datolyát. Kétszer pirítóst, egyszer Kurvaanyját Meghagyta Hazahozta szendvicset, ami kalácsszeletek között sonkát, sok vajat és négyszeres réteg sajtot jelentett, de ezt is elfeleztük.

Nyáron alkalmilag ettem dinnyét, málnát és barackot, eperszezonban két pofára epret (el is vitt azonnal az édes íz és a hízás felé, mazsolákról fantázáltam), némi szőlőt, de már nem eszem szőlőt. Majdnem teljesen leszoktam a maduláról és társairól. Nem rágcsálok, filmnézéshez soha. Egyedül töltött óráimban vagy írok, vagy edzek, vagy eszem. Alkoholt (vörösbor) mondjuk havonta kétszer, egy-két pohárral szoktam, pohár sört tízszer ittam nyáron.

Érdekel, hogy ezek a ritka bevitelek hogyan hatnak a stabil vércukromra, ezért tesztcsíkkal mérem, és meglepő, hogy ha nem volt extrém terhelés az edzés a bevitel után, akkor ezek 5,5-5,8-ra is felviszik az ébredéskori szintet (6,0-ig normális). Tehát igencsak van nyoma a plusz szénhidrátnak, általában véve akkor érzem jól magam (közérzetileg), ha az ébredési cukrom 4,2-4,9. A tegnapi steak után 4,8 volt.

A mérést csak érdeklődésből csinálom, a vérnyomásmérést is. Nincs és nem is volt gond a cukrommal. Nem igaz, hogy az ép (nem végletekig elromlott) anyagcsere behipózna a ketótól.

Aki olvasta a könyvet és belevágott a változásba, azt írja nekem, meglepően egyszerű, önjutalmazó a ketó. Nem kell csinnadratta. Én még azt teszem hozá, hogy gyönyörűen formál, a derékhájak, a has és a narancsbőr eltűnik a minimálszénhidráttól, és határozott bája van annak, ha az ember piacra jár, húsokat süt és valós dolgokat eszik.

szénhidrátbőség: édesburgonya, alma, fokhagyma vajon megpirítva

egy tenyér étel. ilyen kalóriasűrű étkekből ennyit kéne enni

4 thoughts on “az olvasó kérdez 1.

  1. Szia Éva!

    Én is megvettem a könyved, még nem értem a végére, de nagyon szeretem kézbe venni. Gratulálok! És igen, nagy a kísértés, h végre elhatározzam magam erre a diétára. 🙂 Abszolút mellette szól, h a nagy közös evésekbôl (pl. szüret) sem maradnék ki, nem kell külön készítettni, készíteni semmit, csak jól válogatni a kínálatból.

    Egy kérdés: a koleszteringadozással kapcsolatos ellenjavallat.. az erre való érzékenységnek mi a jele/kísérôbetegsége?

    Köszi és üdv! Bánhegyi Viktória

    >

    Kedvelés

    • Szia, köszönöm! Azért kérded, mert neked magas vagy ingadozik? Nézetted? Vagy én írom ezt a veszélyt, és attól tartasz, majd neked lesz?

      A magas zsír nem gond, és szinte nem is érdemes mérni, mert folyton változik a szintje. Ha mégis, akkor is az egyes fajták aránya számít, erről van szó valahol a mű közepén. Csak azoknál van baj vele, akik megeszik és úgy is maradnak (mert szénhidrátot használnak fel csak avgy túlnyomórészt). Ketogénben mohón rárabol a test, az ugyanis az energiaforrása (a vérben a szabad zsír, és csak másodsorban a keton).

      Nekem amúgy nem ingadozik, és sose volt magas.

      Kedvelés

    • Amúgy most mondják itt valakinek, hogy nagyon látszik a plazmáján, hogy zsírosat evett. Olyan zsírosat, mint én (márványos marhahús vajjal locsolva, tojásözön, deciszámra tejszín, tejföl, mindenre olaj, fekete csoki…) nem eszik senki. És az enyémre még sose mondták. Mert abból él a testem.

      Kedvelés

  2. Szia Éva, vártam a könyved nagyon, aztán az élet úgy hozta, h már májusban át kellett állnunk a fiammal a terápiás ketóra.
    A könyvedet közben ajándékba megkaptam.
    Most bajban vagyok, véget ért a bogyós gyümölcsök időszaka, egy hete nem tudtam frisset adni a gyereknek. Mi a tapasztalatod, az őszi-téli kínálatból mit lehetne? Alma, narancs, slussz? Mennyi? ( málnából 6-8 szem fért bele a napi keretbe…)

    Kedvelés

Hozzászólás a(z) BV bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.