így edzek én

Az előző edzésnapló betelt. Pedig abban komoly teljesítmények vannak!

berlin óta…

Szeretem leírni, hogyan, mikor, mit sportoltam, és mit éreztem akkor. Nekem is beszédes később, és elég népszerű helye a blognak. Nem vagyok edző, szakember, nem nyomom (most már) nagyon durván, de kitartóan edzek, és változatosan, illetve láttatóan írom meg. Szóval ugyanúgy írom le, mint eddig, lesznek új fotók is.

Amúgy egy ufó vagyok, nagyon fura arányokkal. 2014 őszén 16 kiló zsírt fogytam, utána három év kellett 6-8 kiló izom építéséhez. A 72-4 kilós, rendszeresen súlyzózó állapotban érzem a legruganyosabbnak magam, akkor nézek ki a legjobban, az már kockahas. A 68 kilónál és a maratonfutásnál, illetve az arra való edzésektől hormonzűr van, kétszer is csináltam. Nehézatléta arányokkal futok hosszú távokat (szarul, de kitartóan, soha meg nem állva), és akrobatikázom is:

 

 

A karanténban meglepő módon fogytam-fogyok, mert leürültem (glikogén), csupa fehérjét és zsírt eszünk, meg zöldeket. Nem ebből, ami fent van (az nyári csúcsforma), hanem a téliből. Mondjuk olyan 70 százalékos ketó van, újkrumpli, rizs (hidegen), kaliforniai paprika, paradicsom, túl sok málna és szilva térít el, ezek mind tiszta ételek, csak a ketózishoz túl magas a szénhidrát.

Két hónap után úgy látom, sikerült belőni, mennyi az elég sportból, evésből, emberi kapcsolódásból (és azt kivel) és kultúrából. Azért nem folytunk szét se az evésben, se az unalomban, mert sokféle (érzelmi, kulturális) élményünk van, túlevés, érzelmi evés nincs, stressz alig, viszont jelen körülmények között valóságos kaland a hegyre menni, futni, bringázni a tavaszban. Vágyunk oda, éjjel is. Tollasozunk, szívesen súlyzózunk, tehát belefér a boldog, nem aggályos kajálás is. Nem tudom, para (korlátozás) nélkül is ilyen boldog lennék-e a tavasztól. Évről évre egyre nagyobb öröm, most nagyon erős.

Június 1. Szétcsúszom itten, eső meg este alkohol és filmnézés! De míg lejön a kávé, fő a rizs, súlyzózom és nyújtok azért. Ma boltba menés, de olyanba, hogy pünkösd napján is, ezért erdőben futottam egy hosszút a kutyával, részben ösvényen, és valamivel többet lefelé, 6880 lépés, 45 perc, utána szatyrokkal gyalog haza fölfele, ez is bő három km. Találtam kiselejtezett könyveket.

Május 29. Határidős korrektúra. Az elmúlt napokban futottam piciket (boltba, kutyával két sarkot, vadíriszt fotózni, és egyszer hosszúra indulva, de zápor miatt bokor alá bújó kutyával hazafordulva… kifogások!), és volt több séta, a szokásos bringázások, illetve spárganyújtás kétszer.

Az előző hétvégét sétával, futással, tollasozással, szaunával töltöttük. Az ételek kifogástalan ketók, egyszer ettem mértékletes vaníliafagyit, és naponta pár deka epret.

Május 24. Azt hittem, elvesztettem a hátrabógni képességemet: nehéz és derékban merev vagyok hozzá, de pár perc fotósom-motiválta próbálkozással visszajött az.

 

Május 23. Futunk déli kutyasétáltatásként 25 percet, 3800 métert az erdőN 265 kalóriáért. Délután háromnegyed órás, izomlázat okozó súlyzós erősítés a teraszon. Este wellness, ott a gyönyörű réten át még egy “csak mert kedvem van” futás a hajladozó fűszálak közt az állattal, 2100 lépés, és nagy séta.

Itt.
Éjjel szauna és csepegő esőben, csalogányos-hűs éjszakában fekvés a faház előtt. Krisztián, gondolom, keresi a kutyát, de ugye az nincs, már megint nincs otthon.

Május 22. Extrém hosszú séta az első bankautomatáig, meg Julinévnaprasütiért (3 óra, ragyogó napsütés, hegyi részek is /Kissváb-/). Este kis súlyzózás, váll és bicepsz. Komolyan érzema kacsakülönbséget! Fejenállás.

Május 21. Futva megyek a boltba, ez mondjuk csak másfél km, de haza cuccal gyalog (a boltba bringázás nem sport, de a gyalog, az még meredek is!), és tíz percet súlyzózom. Nem egy erős sporthónap ez. Fejen is állok este.

Május 20.

Nagy hegyi bringa barátnősen, föl a János-hegyre! Nettó másfél óra, a csaúcson eperevés. Utána hibátlan ketó kaja.

Május 19.

Futás, esti program előtt gyors 3500 lépés. A nedves erdő még mámorítóbb.

Május 18. Nem emlékszem, micsináltam, de biztos bringa, séta csak, ja igen, szétpattant a vénám plazmaadás után.

Május 17. Súlyzózom a kacsás műtárggyal, és a klasszik régi gyakorlatokat fejlesztem. Még megyek a kutyával az erdőbe: 7100 lépés, gyönyörű alkonyat, most csak én futok, gyermekeim újrafelfedezték a biciklit, de ugyanoda megyünk.

Este a teraszon újabb súlyzózás, bő félóra az aszimmetrikussá vált súlyzópárral: váll, bicepsz, mell; felhúzással és lábemeléssel, illetve pár guggolással némi fenékedzés is. Hasprés, plank. Spárganyújtás. A hidam és a derekam hajékonysága nem a régi, mi tagadás, visszafejlesztendő.

Bevetettük a Terméket, amely döbbenetes módon fekete iszapszínű, majd fehéres homokká változik, habzásba kezd, végül sötét porrá alakul a bőrön:

Május 16. Bringa, délután majdnem háromórás csúcstámadásos túra, köves ösvény, aszfalt elkerülése, meredeken kapaszkodás is. Tegnap is, ma is lassan omlóra főzött marhaprökölt vajon párolt újkrumplival, első nap vörösboros a pörkölt és friss uborkasalátával, másnap simán főzzük, szebb húsokból, és csemegeubival.

Megmértük a vádlim, 42 CENTI. :O

Május 15. Futva megyek bevásárolni, hazafele meg cipelem a szajrét. Este bringa.

Május 14. Hatalmas hegyi bringázás Dáviddal, föl a János-hegyre.

Este még külön nyomtam jó húsz percet az alkonyatban, saját tempóban, és volt egy kis vállazás, bicepszezés, most félkezes módon, de csak annyira, hogy ne csak a lábam legyen terhelve.

Május 13. A szülinapom. Kora délután elbiciklizünk a tortáért. Utána sport az, hogy kikísérem az elsőszülöttet a buszhoz (LE VAN ÉRETTSÉGIZVE!), viszem az ebet, hazafelé futunk. Még később nagy hegyi séta, festői ösvények. Elkészült a súlyzónehezítés, vicces is, nehéz is:

Ez itt egy gyári 4 (azaz 4,2) kilós súlyzó, és rá van erősítve egy hajgumi, a sárga kacsa, amelybe beletettem hat darab csapágygolyót, végül gyorskötözővel rögzítettük. Épp elfér a kezem a közepén, és érzem a különbséget (bő öt kiló lett).

Vállazok vele egy kicsit, és némi hasprés, illetve a spárga.

Május 12. A kisfiammal bringázás (azért említendő, mert most nyergelt át kettővel nagyobbra, úgy beszéltem rá), vettünk epret. Jaj, a vádlim, a tegnapi három lépcsőmenés! Súlyzózás intenzív félórában: váll, guggolás, bicepsz, és napozás a teraszon. Ágyban hasazok, hiperhajlítós prés. Spárganyújtás.

 

Május 11. Délelőtt gyors három gyakorlat: oldalemelés, előreemelés, vállból nyomás, bicepsz karhajlítás a két súlyzóval, na ez négy. Felmentem a 30-as ismétlésszámra, illetve varrom rá a csapágygolyókat egy textilgyűrűben épp a súlyzókra, hogy nehezítsek. A bicepszből szabályosan ötöt tudok így a dupla súlyzóval.

Séta és bringa is; este nekivágok egy komplex kardiónak: föl a lépcsőhöz, ott háromszor föl, kétszer le (278 fok), közben labdát dobáltam az állatnak, amit találtunk. Aztán fent elmentem a Normafáig, és le a lejtőn. Utánam jöttek az erdőbe, megtaláltak, és hazafutottunk együtt, de a Julis szökdécselt. Másnap erős vádlikínok.

Május 10. Reggel séta az erdőbe. Bringával-kutyával megyünk fagyiért, aztán futás az erdőben: 27 perc, 4 km, 293 kalór’. Húz a tempójával, magamtól meditatívabban futnék. G. Ármin is mér, én is számolok (4347 lépés). Még tollasoztunk is, hát ez csodálatos!

Május 9.

Napos időzés, aztán haza, bicikli vissza (a kutya öreg, nem lohol már 14 km-t, így miatta villamos és fogas is). Este összeült a Kill Bill Team a teraszon, ők jobban, így én kitartóan súlyzózom és hallgatom a disputát. ATG guggolás, váll, mell, felhúzás, inga, fekvőtámaszok, fenék, vádli, lábemelgetések, hasprés, spárga, mindenből jó sok, majdnem két órán át. Olyan jó érzés utána és másnap reggel az enyhe izomláz.

Május 8. Hatalmas, kutyás bicaj a hegyen át a wellnessig. Ott szauna este és reggel is. Kihozzák a faházhoz a vacsorát és a reggelit.

Május 7. Ma újra futás, az előző napokon különböző okokból, nőiek is (különösen durva volt), csak félórás bringák és némi séta volt. Nekivágtam most, kora délután, félreraktam a többi dolgot. Végig a Szépjuhásznéig, aztán vissza, ösvényen is sokat. Egy óra két perc, tízezer lépés. Hogy lesz ilyen pontos? Úgy, hogy visszafele már kalkulálok, tudom, mennyi a részszakasz, és aztán úgy kanyarodom még egy ficakot, vagy oda-vissza az utcánkban, és ha megvan az, amit elképzeltem, akkor megnyugszom.

Május 2. Hisztiket, ürességet látok, sajnálom a tanulással baszogatott gyerekeket, és nehéz élmény, hogy sok szar kijött emberekből. Nekem is nehéz most, irritál a belebeszélés, locsogás, de minden, ami közeli, nagyon szép és erős. És ez a fontos, az én erőm forrása. Megmaradok. Megyek a saját céljaim felé. Nem leszek megértő, nem áll nyitva a szívem többet idegeneknek, az irigy gusztálgatókat és az epigonokat simán kiröhögöm. Napi egy killbill, ez a terápia, mindenki kap, aki szemét volt. Most persze összerezzensz, de egerekre sajnálom a golyót, nyugi. Nem vagyok pozitív, kedves, elegáns, abba belehaltam majdnem. Azt írom, ami tényleg van, mert ha bennem reked, az mérgező. 

 

Április 29.

Annyit nyomkodtuk a tabletet (itt jelzem, velem nem szemetek a sulik, nagyon szeretetreméltóak a gyerekeim, ők még támogatóak, kaptunk tabletet), úgy elmegy az idő a projektekkel, a szoft-hardver kezelésével – ránk esteledik. Közben L. is felvételizik. Este még szerelmi-gasztro-kultúrélet. Kutyaséta, bolt, bringa volt csak hétfőkedden, de többet  nem hagyom, hogy egész napjaimat egye meg az oktatás. Tegnap feltettük a lecsót-kacsát, irány a hegy,  4,2 km, szép fények, fotókísérlet. Nincs rólam nem versenyen készült, gyorsan futós kép. 

Utána 40 perc súlyzózás a teraszon, már a sötétben. Ass to grass guggolás, oldal- és előreemelés, bicepsz curl, korlátnál lábemelés hátra, felhúzás, fekve nyomás, tárogatás, hasprés, mindenből 100. Érzem az izmaim, feszes, edzett érzet. Holnap nyújtás, akrobatika jön. 

Április 26.

Ma sikerült korán kelni, kávé, kutya eszik, én súlyzózom félórát reggeli fényben a teraszon, kis fekvenyomás is, váll, bicepsz, guggolás, fenék. Utána felpakoltam az üvegeket (vagyis, ez a hasznos protestáns énem), és bringával neki a hegynek, ott gyűjtőbe bedobál, aztán föl a csúcsig. Ez még mindig, nyolc és fél éve a bambusz. A kör teljes, bő 15 km, volt benne hosszú emelkedő is, élveztem, de azért mint edzés nagyon lájtos, inkább természetben levésnek mondanám, a futás az igazi. Az öregúr lohol (nehézkes, be-bevárom), futók és bringások meg gyaloglók sokan, rendőrök. Napoztam egy órát egy réten, aztán haza. Mindenki kapucnis pulcsiban, dzsekiben, hosszúgatyában, én egész rövid gatyóban, ujjatlanban. Csodálatos volt, íráshoz jó mondatok. Este két Kill Bill akció, remekül szórakozom (felszabadító, mert annyira el akartak kussoltatni), egyáltalán nem érdekel, ki mit gondol erről.

Milyen sokan akarnak menők lenni az edzéssel, így-úgy illegetni magukat, tanácsokat adni másoknak, önmaguknak gratulálni, valós kitartás, jó forma nélkül, nyávognak, hogy milyen kemény hajnalban kelni stb.

Április 25. Tegnap csak egy kis kutyaséta. Egész nap tanultam velük és főztem. Ma reggel séta, ugrókötél 200, súlyzóval egy-egy sorozat hatféle gyakorlatból, ass to grass guggolás és bolgár (féllábas, súlyzós) guggolás is, negyedóra. Este 1 óra 27 perc futás, a Nagy Kör, János-heggyel, 13000 lépés, most csúcsfutás nélkül, semmi különös, egyenletes, elmélyült, néhol kanyarogva futottam, a sima lejtőket kicsit gyorsabban futottam. Rég volt ekkora edzés: amióta letettem a hosszú versenytávokról, maximum 10 km-re nevezek, csak 4-6 km-eket futok. Nagy élvezet volt már 4500 lépés után, teljes kör, a szint így ugyanannyi le és föl. Volt benne irtó meredek, köves ösvény, ott 3×100 méter gyalog, de amit képes voltam rá, kocogva tovább. Meg némi kakiszedés. Fönt a futóút 2 km. Erős szél, hűvösség, nagyon kevés ember, sok állat (madarak, őz, vaddisznó, megugatja!).

Ketós léböjt: csontleves, bele kacsazsír.

Április 23. Ma is város, utána a fogassal felmegyek a végéig, és, mivel hátizsákom van, apró léptekkel kocogok 5100 lépést, van kevés lejtő is, némi földút a Gyermekvasút mentén. Az egész 35 perc, azért csinálom, hogy kihúzzam 12-ig, akkor bevásárlok, azzal hazaséta. Súlyzózás a teraszon (majd leírom).

Kint a napon, de már langy délutánban, váltogatva:

fekve nyomó padon tárogatás és nyomás, 4×25 each

oldalemelés 4×25

padra lépés, kézben súllyal: 50-50 egyben (hű. a pad az ikeás kétfokú létra, vagy mi a bánat, ilyen ülőke, térdmagas, a fekete doboznál magasabb)

inga, erről is találtam képet, 2×25 lábanként, kézben a súlyzó, ez farizom, és mérlegállásban végződik:

Négykézlábas farizom: derékszögű térddel emelgetés (lásd a tegnapi leírást, képet), de négykilós súlyzóval, 2×50; donkey kick 2×50, oldalra emelés, most súlyzóval nehezítve ez is, 2×30.

Kobra.

Plank, 90 mp.

Április 22. A Föld napja. Ez a tegnapi 40 perces lépcsőzés, ez fú, én gépen 7-20 perceket csináltam eddig. Kőkemény vádli, fáj a combfeszítő és a farizom is.

Ma 8-10 km sík és enyhe emelkedős városbeli bringa, ügyintézés. Adtam plazmát. Utána rövid, de annál szadibb súlyzós gyakorlatozás egy tízkilóssal (csak egy van belőle). Három kör:

összetett gyakorlat: kis terpesz, egyik kéz csípőn, lógatott másik kézben súlyzó, megmarkol, bicepszből beforgatva vállhoz, innen kinyom (kalapácsfogás), oldalanként 10-szer

merev lábas felhúzás, ez szinte pihentető, 15-20

egykezes oldalemelés ajtófélfánál, tízessel ötöket bírok, kínlódás a vízszintesig, nagyon para

Utána négykézlábas lábemelgetés: 1. derékszögű, talp fönt,

vízszintestől picit följebb; donkey kick, erről is van képem:

és oldalra hajlítottan, 30 mindenből.

Spárganyújtás, arghhh! Fáj.

Plank, 3×90 mp.

Guggolás: súlyzó nélküli overhead ass to grass, 50 db.

Fejenállás.

Este élvezetes, mozgékony, dumálós tollasozás a füvön és kurtyaséta.

Április 21. Ma újra kedvem lett a 278 fokból álló lépcsőhöz.

https://mapio.net/s/61821547/

Ez a közepe. A 278 fok intervallnak számít, negyven percet nyomtam, hatszor föl, ötször le. Egy edzőtárs is megjelent, döbbenet volt rájönni: ő is azért. Végül kocogás a postáig, tíz perc volt onnan.

Április 20. Újra futok. Kimentem egy nagy hegyi kószálásra, napozásra, közben pont jött a gyerekcsapat (napi séták), átadtam Julisnak a kutyát, és hazafutottam, ami 3100 lépés volt, pont lihegve elértem a futárt, aki illyt hozott. Kis tevés-vevés, és még laza 5200, ilyen rövidgatyós idill. Összesen 22+35 perc kb.

Pár mozdulat a súlyzókkal.

Április 13-19. Volt egy hét rendbejövés most. Ez alatt csak séták, hegyi bolyongás, bringa, tollas, foci gyerekekkel, minimális erősítés súly nélkül, sok fekvés.