magától értetődő

Vé vált a futás. Végre. Egy kicsit gyorsultam is. Pedig évek óta azt gpondolom, le fogok vele állni. Nem vagyok jó futó, és van egy sor más mozgásfajta, ami jobban pörget, vonz, hív, mint a futás.

Ráadásul a Zúzmara, amelyen tegnap 10 kilométeren indultam, a legundorítóbb itthoni verseny: kanyargós, összevissza, szűk útvonal, torlódás, külvárosi lehangoltság, hó, latyak, és alig látni félisteneket, rengeteg viszont az amatőr, túlbonyolítós, éremtől izguló stb. kocogó.

Ekként élvezzük, és nagyon jól szervezett verseny ez is. Már nem vagyok meghatott a rajtban, nem ér meglepetés, nem eufória a cél. Egyszerűen volt erőmegélés, jelenlét, közben jó.

A futás már nem megterhelő, nincs mélypontja, ott vagyok fejben, megszoktam. És a lényeg: nem fáj, nem sérülök, hozzáerősödtem.

Ezzel biztatok mindnekit, aki nem szánta rá még magát. A futás alapmozgás! Tavasszal is lesznek versenyek, miért ne neveznél egy hetes vagy egy tízes távra április 13-án a Vivicittán?

http://www.futanet.hu/cikk/telekom-vivicitta-10km-2019

Edzésként most teremben futok, cipőt kímélendő.

Újra lesz Ne félj az edzőteremtől! képzés. Január legvégén. Írj, ha jönnél!

Jövő vasárnap pedig nagy fotózás, izgalmas helyszínen!

19 thoughts on “magától értetődő

  1. Na jó, meggyőztél 😀
    Van a teremben ilyen íves futógép, tök érdekes. Viszek magammal cipőt, hogy ne mezítláb kelljen használni…
    Az ugrókötelet viszont már elővettem!! 😀

    Majd lesz alkalom, megyek a leánnyal futónapra. Szokott járni. (Ofő fut, viszi őket folyton.)

    Menjetek közösedzeni, nagyon jó! Lelkesítő, félelemporlasztó!

    Kedvelik 1 személy

      • Hát persze. A kézilabda nem jött be, futni viszont kell.
        Vicces, hogy azelőtt sosem szerettem, nem is bírtam (hosszú évekig húsz kiló teherrel magamon), két év kettlebell után viszont meglepve tapasztaltam, amikor valamiért véletlenül ( bruhaha ) futnom kellett, hogy jé, bírok… Egyébként tudom élvezni is már.

        Kedvelés

      • Ott nem volt különösebben gond (bár a társaság nem az én korosztályom egyáltalán, és nem is voltak nyitottak), de utána baromira megfájdultak a dolgok, amik régen fájtak, meg a térdem is, egy hét után már kezd jobb lenni. Úgyhogy ezt passzolom, de nem bánt, mert nem volt akkora élmény, mint amire számítottam.
        Az edzések viszont egyre változatosabbak, István nagyon rugalmas, egyre inkább ráérzek a megfelelő arányokra… Persze még mindig nem vagyok elég hatékony.
        Ja, és van okos mérlege! Öt százalékra vagyok a kockahastól… xD

        Kedvelés

  2. Írtad a posztban, hogy hozzáerősödtél a futáshoz 🙂 Hogy csináltad? Arra a problémára akarok kilyukadni, hogy újra próbálok futni, de fáj a térdem a külső oldalon, ami szerintem abból fakad, hogy gyengék a térd körüli izmok. Ezek célzott erősítésére van tipped? Nincs különösebb súlyfeleslegem, ami rontaná a helyzetet. Leginkább itthon végezhető gyakorlatokra gondolok, most nem igazán van lehetőségem eljárni, itthon viszont napi szinten szánnék időt rá. Köszönöm, ha van 1-2 jó ötleted. 🙂

    Kedvelés

    • Szia, köszi a bizalmat, megtisztelsz, de ez szakedzői és/vagy gyógytornászi kompetencia. Én soha nem sérülős, nagyon jó ízületekkel és erős lábbal kezdtem a futást, és soha nem hajtottam semmilyen tempót, távot, terepet, nem is fáj semmim, csak néha a körmöm. Laikus tippem az lenne, hogy kocogj jólesően, ne hjats semmilyen célt, figyeld magad, legyen jó a cipőd, illetve végezz általános láberősítést személyre szabva, ebből az otthoniak: kitörések súllyal, guggolás, ÉS nyújts sokat. Szedj ízületvédőt (glükozamin-szulfát a hatóanyag). A kérdésedet bedobom a sportos csoportba, ott van tapasztalt térdes edzéstárs is. Ha húsz-harminc perc laza futástól fáj a térded, az gond. De amúgy ezek elmúlnak, megszokja az ember. mennyire erős a fájdalom?

      Kedvelés

      • Köszi a tippeket, erősítést és nyújtást egész biztosan csinálnom kell, érzem a hiányukat. Kb. 5 km-t szoktam futni egy bő félóra alatt, nem is mertem gyorsulásra gondolni, mert már a táv közepén érzem a térdem külső oldalát a végére pedig éles a fájdalom, még másnap is sajog. Korábban nem voltak térdpanaszaim, most egy hosszabb kihagyás után próbálok feltámadni.

        Kedvelés

    • Eva tippjei melle meg javasolnek szemelyre szabott talpbetetet is. Elofordulhat, hogy van nemi ludtalpad vagy harantsullyedesed, ami hatassal lehet a tobbi izuletedre is. Nekem a harantsullyedesem miatt kalapacsujjaim vannak, es folyton bekekultek es lepotyogtak a kormeim. Miota betettel futok, ez csak nagyon ritkan fordul elo. 🙂 Idobe telik, mire megszokod a betetet (nekem par vizholyagba is kerult), de en nem bantam meg, hogy beruhaztam ra.

      Kedvelés

      • Igazad lehet, mert a lábfejem sokat szélesedett az elmúlt 2-3 évben, bütykösödésre hajlamos, sajnos anyai ágon ilyen a lába mindenkinek a családban.
        Ideje lenne elvinni az ortopédiára a lábamat, de nagyon fáztam eddig a talpbetéttől… Bár hosszú távon inkább az, mint a bütykök.

        Kedvelés

      • Nem tudom, szerencsére nincs panasz, ha nem futok.
        Sok hasznos tanácsot kaptam itt Tőletek, arra jutottam, higy nem futok 3-4 hétig, viszont kitartóan erősítem és nyújtom a kívánt testrészeket. Felkeresem az ortopédiát is, lehet talpbetét is kell. Végül egy új cipő is járna, mert majdnem 5 éve koptatom a régit, ami egyben a legelső cipőm is. Aztán február végén – március elején újra “nekifutok”, remélem fájdalommentesen.

        Kedvelik 2 ember

      • Nekem más gondom volt, nem térd, de abszo,út bevált az, hogy két hónapig nem futottam, viszont rendszeresen és sokat nyújtottam célzottan, erősítettem, futás helyett különböző elliptikus meg laterális gépeken kardióztam, aztán először terepen kezdtem el futni, most már pályán meg gépen is megy tünetmentesen.

        Kedvelés

  3. Szabo-Kiss Agnes: A terdfajdalom gyakran a fenekizomnal kezdodik. Nyujtani es erositeni kell. En is ezzel kuszkodok, futasnal, guggolasnal bedurran. Nezd meg, hogy ha egyenesen allsz, fordul-e kifele vagy befele a terded. Nekem befele all, a kulso fenekizom gyenge, a belso comb feszes, nyujtani kell. A kifelet nem tudom. Vagy csinald azt, hogy sullyal leggugolsz lassan es nezed a tukorben. A terdednek vegig stabilan ugyanott kene maradni. Ha feluton kibillen es utana ujra visszamegy, akkor tuti ez a baj. Az interneten sok gyakorlat van amivel vissza lehet egyensbe forditani a terdet.

    Kedvelés

a kommentelés lehetőség, jóakaratú és nyitott olvasóknak

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.