csak annyit hajnalban

, hogy mindjárt jön egy poszt, jelszavas lesz, nem lehet most más.

Fú, már el is múlt a hajnal.

A jelszó az, ami 2014 nyár végétől van érvényben, miután az előző, rövid életűvel visszaélt egy “csalódott” olvasó. Összetett, ékezet nélküli szó (minden jelszó ékezet nélküli, gondolok a külhoniakra és telefonosokra), egy növény neve. Délszaki.

A délszaki, az jó kis modorosság, archaizmus, Gauguin: egy jó példa az analógiás szóalkotásra, az északi mintájára, amellett értelmes összetételnek is tűnik.

És igen, jól írtam Gogent. (Csekk.)

Légyszi, keresd elő ezt a jelszót, vagy emlékezz rá vissza, és csak ezek után kérj, ha nem lett meg, mert most nagyon sok olvasó van, nekem meg sok munkám.

További hírünk, amiről külön posztot nem írnék:

tegnap reggel volt a második teljestestösszetétel-mérésem (az előző áprilisban). 68 kilósan léptem a vizsgálóba, a múltkor 69 voltam. Orvos nem értékelte még, szabadságon is van, de láttam a gép számait: van alig tíz kilónyi zsír az egész testemen (11189 gramm volt áprilisban), százalékként ez 15,783 (16,6 volt). Izmot a várakozásommal ellentétben nem építettem, lényegében és összesen; hogy testtájanként igen-e, s hogy a bal-jobb oldal izmainak aszimmetriája javult-e (mert változtattam a gyakorlatokon: tíz százalékkal több izmom van a bal testfelemen), megnézem majd. Elképzelhető, hogy izokalórián, szénhidrát nélkül (ketogén) és ilyen gyakorlatokkal nem lehet izmot építeni, ráadásul nő vagyok, de mondjuk nem hajszoltam az izom-dolgot. Mégis jólesett volna, ha többet mérnek. Már elvárom a csodákat.

Három centit nőttem, immár papírom van róla. Nemsokára a testösszetétel-mérés módjairól, értelméről és értelmezéséről írok a shop.builderre cikket. Nagyon kevesen tudnak róla, profik sem. Ott van pedig, átellenben a Flexszel.

Képernyőfotó 2015-04-28 - 15.11.57

vakondtest 🙂

Én baromira szeretem ezeket a nem-szokásos számokat, adatokat, meg intellektuális játék is megérteni, levonni a következtetést. S úgy szeretem azok társaságát, akiknek van erre hajlamuk. ilyen szenvedélyesen firtatni: mi mitől lehet? Összefüggés. Logika. Nem tananyag, csak úgy, a vonatkupéban. Általában mindent, ami szellemi és önmagáért való. Nem úgy van az. És alter és máshonnan nézi és meg meri kérdőjelezni. Találtam most ehhez egy nagyon jó partnert a teremben, egy edzőt, beszélgetünk sokat.

De azt a nem túl bonyolult képességet is kedvelem, szinten tartani, amit elvesztünk érettségi után, hogy százalék, és akkor mit kell osztani mivel, érteni, mint ha egy tízéves gyereknek magyaráznám (anyám milyen zseniális volt ebben!), és fejben is, vagy legalábbis megbecsülni.

Nagyon nagyon lehet változni, annyit mondok. 30 fölötti zsírszázalékról indultam tavaly ősszel, bár az csak mérlegadat (majdnem 40 volt a mérleg szerint, és olyan 18-at fogytam, ha némi izomnövekedést is beleszámolunk. Bő negyvenkettesből lettem alig harminchatos méret, a fiam kinőtt, 12 éves kori cuccait hordom).

És a bőr is csodálatosan regenerálódik.

Krémsajttal töltött gombafejek, kettő, fűszeres olívaolajban, jégasláta a -fejbe harapva, és étcsoki a kávába, ami filteres, darált Illyből, és vajkocka is van benne. Olyan éhes lettem hatkor. Ti mit reggeliztetek?

68 thoughts on “csak annyit hajnalban

  1. Tepertőt sajttal, zakuszka nélkül, utóbbi fontos kitétel mert aranyos függőségben tobzódom, úgy viszem be a rostot és a szénhidrátot, villával, üvegből a kamrapolc mellett állva.
    Most elmegyek a hídra.

  2. Sült csirkebőr majonézbe mártva, madársaláta, kápia paprikával, meg egy zsíros bőrháj-darabka a hétvégi kacsából. Most fejeztem be, reggeli közben olvastam a posztot, egészségünkre!

  3. Amit mindig szoktam: egy nagy bögre forró vizet citrommal 🙂
    (Talán nyolc évesen reggeliztem utoljára, azóta néhány kivételes eset volt csak, hogy 11-12 előtt eszem: nagyon hajtós társasutazások, ahol tudtam, hogy egyébként este nyolc előtt nem jutok ételhez. Mindenki mindig cseszegetett miatta, a kedves az első, aki egy hét után rájött, hogy ez nem fog elmúlni csak attól, ha minden reggel kínálgat, és azóta békén hagy.
    Egyszer próbáltam egy nagyon kemény Tátra előtt megenni egy szendvicset. A felét sikerült, aztán alig bírtam menni.)

  4. Tegnap tepertőt sajttal, zakuszka nélkül, utóbbi fontos kitétel mert aranyos függőségben tobzódom, úgy viszem be a rostot és a szénhidrátot, villával, üvegből a kamrapolc mellett állva.
    Most elmegyek a hídra.

    Ma füstölt pisztrángot füstölt sajttal, fonottal. Meg kávé, már megint.

  5. Tejszínhabos tejes kávét.
    Most utánaküldtem egy marék mandulát.
    Jól beetettél azzal a mascarponéval, zsírfüggő lettem és a fogyás is jobban megy. 😊

  6. Kotyogós kávé tejjel és tejszínhabbal, utóbbi szifonból mely nagy népszerűségre tett szert itthon. 🙂
    Ezen kívül 30g szénhidrát, 5-5g kreatin, glutamin, arginin vízben. 5 csepp D vitamin. Aztán rohanás. Most éhes vagyok.

  7. Reggel kávé tejjel, német multivitaminszirup sok vízzel higítva, aztán természetgyógyászcseppek szintén sok vízzel higítva, aztán nagy pohár víz csak úgy. (kb 1 l összességében) fél egyig. Amikor ebéd van. Sok. Szalonna, meg magok meg zöldésgek grillen, meg saláta, meg tojás még alma, vagy kis szőlő, kávé. még egy liter víz elosztva. Aztán este 7-ig meg nem vagyok éhes, akkor meg jön a vacsora, fél nyolcra lesz kész, a húúúús, többieknek tésztával, vagy akármivel nekem meg nem, vagy leves van, például sütőtök, a saját tökmagjával pirítva a tetején, mandulalemezkékkel meg pirított hagymával. És jöhet még egy jó lédús narancs, vagy a lipóti pékségben vásárolt (nagyméretű) paleo datolyás sütemény fele.
    FOLYAMATOSAN TELE VAGYOK. Sosem vagyok éhes. Akkor igen, ha elcsábulok egy falat kenyérre, vagy egy kis tésztára. Figyelni kell. Ha figyelek, jó. Ha jó. akkor nem kell figyelni.

    • Tészta létezik 0 kalóriás, 0 szénhidrátos, nagyon jó, ez hihetetlen.
      No carb noodle néven lehet utánanézni. Namost ez itt nálunk 660 Ft, legolcsóbb pedig az 525 a neten, de azt postán hozzák. 250g, egy étkezésre totál elég, mákkal, dióval, fahéjjal, csokival, eritrittel. Heti 3 alkalommal megengedem magamnak ezt a luxust és arra gondolok, hogy 1 doboz cigi is ennyi lehet 🙂

      • Igen láttam én is ilyesmiket, egyet talán ki is próbáltam.
        Nekem más lett a viszonyom a tésztával, a krumplival, a rizottóval ilyesmikkel.
        Nem annyira szeretem már őket. Nem akarok megenni belőlük egy tányérnyit, vagy lehet, hogy ez is egy korszak. Nem tudom. Még elcsábulni is jobban szeretek. Érezni azt a fura olvadó ízt, ami a paleo konyhában ismeretlen. Ahol mindent alaposan meg kell rágni, mert csupa rost, meg izom, meg sűrűség. Nekem a tészta valahogy annyira más dolog.
        Viszont kifigyeltem, hogy mielőtt beköszöntenek azok a bizonyos nehéz napok, nagyon szeretnék édességet enni. Tömény csokoládét. Hiába nem érzek rá testi kényszert, valahogy vágyom rá. Klisés meg minden, de nálam akkor is ez van. Akkor nagyon jól jön a paleocsoki, vagy a paleo diós zserbó,

      • Aki helyettesít, sokat, nem fog kiszakadni a Körből. Nagyon nem szeretem a paleónak ezt a részét, és amennyit ezen keresnek, az felháborít. Le kéne jönni az édes ízről, addig nincs megértés. Az ál-szénhidrátot nem érti a test, és szüksége sincs sem igazira, sem álra. Én a tejszín-étcsoki-tojássárgája meg túrófelfújt kombinációval élek néha, szóval én is egyensúlyozom, de tudom, hogy az ilyesmik távolítanak, ezekkel nyomom el a testem hangját.
        0 kalória viszont nem lehet, legfeljebb 0 szénhidrát. Vagy hogy van ez?

        • Egyetértek.
          Nem gondolom, hogy helyettesíteni kellene mindenáron, mindent. Mostanában a család nagy örömére szívesen kísérleteztem a sütéssel, mert ezekben a helyettesítős dolgokban nagyon el lehet tévedni, rohadt drága is, és nem karácsonykor szeretnék ezzel szarakodni, szóval gyakorolok, hogy legyen 1-2 biztos saját receptem, de aztán ennyi. Ezekben darált mandula(kalóriahegy) és mogyoró(szintén) van liszt helyett (én darálom), és kókuszvirágcukor (35 a glikémiás indexe, de kalória és szénhidrát is van benne).
          Nekem az édes íz a gyümölcsökben, a répában, a paradicsomban is nagyon ízlik.
          Én most kezdek elérni egy olyan súlyt, amit ha megtartok, akkor igazán boldog leszek vele. Fogyni még fogyhatok,ha úgy alakul, de ha lassan, vagy stagnálva, akkor nekem ez megfelel. Nem kell különösebb kompromisszum, mindent eszem, ami nekem igazán fontos, a legnagyobb döbbenés nyilván az adagokon van.

          Amúgy azt vettem észre, hogy mielőtt megjön nem is édes ízre vágyom, hanem csokoládéízre. Korábban nem is szerettem annyira, simán megvoltam nélküle.

          • Van egy olyan praktika, hogy effele kivanas (ld. kifejezetten csokolade) eseten erdemes egy igazan kis kocka csokit, igazan jo minosegut, magas kakaotartalmut /85%+/ lehetoleg cukormenteset, a nyelv ala helyezni, nem megenni, nem elragni, hagyni feloldodni … elvileg ez nagyon elteliti az izlelobimbokat, ultraeros jelzes az agynak, az endorfin is meglesz es nagyobb esellyel marad el az esetleges falas.

          • És még egy megjegyzést. A paleó zserbóval kapcsolatban. Én egy zserbódinasztiában nőttem fel, szerintem a két nagymamám összesen tud 10 féle zserbót-flódnit sütni, de a lipóti pékségben kapható 560Ft-os paleó diós zserbónál jobbat még az életemben nem ettem. Elég nagy méretű, általában a férjemmel felezni szoktunk. Szóval ez már nekem nem is a helyettesítő üzemmód, hanem öröm és boldogság, hogy vannak ilyen finom dolgok is néha.
            Persze, aki még a diéta elején van, annak nem ennek kellene lennie a fő csapásiránynak.
            Én május 1. óta csinálom, különböző intenzitással, és sikerekkel. Mikor ezen belül is elkezdtem a paleót, hetekig csak gyönyörködtem az édességen túli világban. Ha jön egy gyengébb szakasz, akkor kivárom, de már bekapcsolnak a vészfékek hálistennek.

        • Ha esetleg valaki megpróbálja, ez a Nocarb zöld tasakos, 250g-os számomra kipróbáltan jó. Gyártanak püspöklila tasakosat is, 200 g-os, arányosan olcsóbb, de az olyan, mintha egy csomag befőttesgumit rágnál, csikorog az ember foga alatt, nem ajánlom. Ebből a Nocarbból van rizsszem forma, minden jó kis rakott ételben remekül helyettesíti a rizst. További előnyei, hogy nem kell puhulásig főzni, és nem is ázik szarrá, mint a rizs meg a tészta, tökéletes fogkemény állagú és nem is veszíti el ezt a főzés során. Nemcsak a tripla élményért eszem, hanem a jó élettani hatásai miatt is és ami a lényeg : minden felsorolt előnyén úl ez valóban laktató is. Tegnap ettem egyet ebédre, marhahúslevest követően, diós eritrittel szórva elég dúsan, és utána 5 óra hosszat dugig voltam. Este befaltam még egy szardíniát és egy mozzarellát és ma reggel ismét fél kilóval kevesebbre ébredtem.
          Persze én 101-ről indultam, és két hét után 96-on állok. Érdekes, hogy a ketonos tesztcsíkom mostanában a halványrózsaszín negatív alapálláson jelez, pedig egy hét után este volt már középbarna is (1-gyel kevesebb a maxnál), egyszerűen nem értem, miért dobott le a ketózis a második héten. Viszont rendületlenül fogyok, élvezettel, jó étvággyal, éhezés nélkül. Mascarponét mivel eszitek ? Nartur, vagy kávéval kikeverve ?

          • ‘a halványrózsaszín negatív alapálláson jelez, pedig egy hét után este volt már középbarna is (1-gyel kevesebb a maxnál), egyszerűen nem értem, miért dobott le a ketózis a második héten. ‘
            Egy ido utan masfele (3fele van, az elejen egyikfele termelodik, aztan meg egy masik tudomasom szerint) ketonjaid lesznek, amelyeket a pisilos tesztcsik mar nem jelez. Ez is lehet egy ok a tesztsav-valtozasra.

            • köszönöm – hát ezek szerint a sok-sok tesztcsíkom megmarad…mert mostmár így a harmadik héten folyamatosan és egyáltalán nem jelez. Pedig az eladó amúgy nagyon hasznos és ötletes tanácsa szerint mind a 100-at hosszában félbevágtam, így 200 lett belőle… 😀

  8. Edzés előtt egy dupla kotyogós, utána már otthon mákos zabkása. Szeretem. 🙂 És egy alma valamivel később, csak mert rám mosolygott.

  9. Az volt a leggázabb, tavaly augusztusban. Ahogy a felfokozott rajongás, egész napos blogonlét/csakazolvassás ismerősökkel pörgés után, mivel nem voltam olyan, amilyennek elvártak, és nem rendeltem alá a magánéletemet sem az ő elvárásaiknak, zörgős feminizmusuknak, rögtön átváltottak. Gyűlöltek, támadtak, céálozgattak, összevissza érveltek kommentben, csapatostul kibeszéltek, de azért visszajártak, nézték nagy kíváncsian, mi van a jelszavasban. Jaj. Egyetemlegesen vetem meg őket. Majdnem fölfalt az egész. Agyrém volt. És olyan boldogtalanok, szerintem most is.

      • Próbálkozom. Kb másfél hónapja. A legeslegjobb benne, hogy ritkán vagyok éhes. De akkor nagyon. Második nekifutás, nyáron nem bírtam. Most jó érzés, bár pár dolognak sajnos rögtön függője lettem, mint régen a gyümölcsnek. Pl mogyvaj, mascarpone. De ez más. És már egyre ritkábban kap el a avalmitennikénecsakúgy.

        • Az az igazi éhség! És mekkora élmény enni olyankor? Nem tudtam erről a csömör (szénhidráteltömődés) permanens állapotában. Nem a szénhidrát a baj, a fömping a baj, a minősége a baj, és hogy ha az ember lisztes, cukros dolgokat eszik, nem kívánja a nyerset, natúrt, élőt, zöldséget sem.
          A “valamit enni kéne”, az vércukor-, inzulinalapon van.
          Ugye milyen jó a mascarpone?
          És micsoda változatosság…! Soha ilyen jókat nem ettem, mint ebben az “önsanyargatásban”.

          • A mascarpone csodálatos. Bevallom, én korábban soha nem ettem. Kicsit most zavar, ha nincs otthon.
            Nem tudom az egészet jobban leírni, csak most olyan tisztának érzem magam. Az igazi éhség sem elviselhetetlen. És nem sajnálom magamtól, ha megeszem 10 dkg parmezánt csak úgy reggelire.

      • Nem tudom de a libatöpre én is rákattantam olyan 1 hónapja. 4 szem h éhes leszek… ( 3 cm, 3 cm. ez jár az eszemben. mit lendíthetne az rajtam!! Jesszus. az má 1 törpesarkú cipő)

  10. Kedves Éva! Gratulálok ehhez a szép eredményhez, ügyes vagy! (Írta, és lenyalta a csokit az ujjáról a 10 fogásos büféreggeli után mielőtt a klaviatúrához nyúlt… :P)

  11. Organikus, hozzáadott cukor nélküli müzli (tejjel), instant kávé (tejjel). Utóbbinak nem örülök, de most ezt a legegyszerűbb kivitelezni. Néha átmegyek a közeli boltba frissen őrölt-főzöttért, meg a városban lattézom itt-ott, és mindig meghalok, hogy mennyire finom.

  12. Szia, sziasztok
    először a kommentelők közt, tehát bemutatkozom:
    falu és főváros között ingázva élek, elmúltam 35, nem szültem, szeretek mozogni, szeretek nagy levegőket venni, nagyokat beszélgetni. Vannak jó és mély régi barátságaim, meg rendszeres vitáim magammal és kérdéseim a világ felé. Néha olvasom a blogot, néha egy időre minden reggel. Most életmódváltásban vagyok és szetnék, ha lehet, majd lassan része lenni az itteni közösségnek, mert egyedül nem érdemes csinálnom.
    Reggelire sonkát ettem paradicsommal, most pedig iszom egy kávét –

  13. Gratulálok az eredményhez! Látványosabb a fejlődés a számoknál, nagyon érdekes ez.
    Reggelim: “paleo” avokádós csokipuding mandulával megszórva.
    Szeretnék kérni jelszót az új bejegyzéshez!

  14. 2 házi készítésű latte machiatto, 1 tükörtojás sok reszelt sajttal a tetején. Sajnos, ma egyszer ettem vmi sütit is és egy negyed bagettet. A süti túl édes volt, a bagettos szendvics iszonyatosan rossz.

  15. Tök jó, hogy pont ma téma a reggeli.
    Reggel felkeltem, ittem egy kávét magában, hosszan, szoptattam, gyerekkel a hátamon elmentem tornázni szintén gyerekkel a hátamon: élő súlyos edzés, aztán sétáltam egy órát, majd megint szoptattam, ekkor már kicsit furán éreztem magam, itthon fél tizenkettőkor egy kocka magában-disznósajt felett eszméltem rá, hogy ez a reggelim, mert enni-inni elfelejtettem.
    A legkevésbé se vagyok ketogén, csak gyerekkori nosztalgia. A disznósajt, nem a dehidratáció.

  16. Néhány hónapja a kedvesemet fogyasztom reggelire,másra már nincs idő,nyitani kell a boltot,egy kávéval és egy marék gabonapehellyel elmegyek délutánig,de ma reggel ettem egy darab sajtot 2 paradicsommal,nagyon le akarok szokni az üres kalòriákról.

  17. Sziasztok!

    Rég olvasom a blogot, és Titeket is, de nem szoktam kommentelni. De mostanában néha igen, de így annyira ismerős itt minden, hogy elfelejtettem bemutatkozni:

    Szóval Zsófi, harmincas, házaskétgyerekes, (nem puding, elvi) vegetáriánus, tanulás függő vagyok. Nem sportolok, csak mindíg szeretnék, néha nekikezdek, aztán kipukkad a lelkesedés. Olvasom a sok motiváló bejegyzést, nekidurálom magam, futok heti 3x 3-3km-t, aztán fél évig semmit. 😦 Ezen jó lenne változtatni.

    Mascarponében gazdag estét kívánok mindenkinek!

  18. Döbbenetes, tegnap reggel éhgyomorra vérvétellel indítottam a napot, s utána a testem ordított a frissen, natúr kisütött májért – (borsosan), olívaolajas rukkoláért és sajtért, no meg a kimaradt kávéért, úgyhogy kb. fél 10-kor ezt fogyasztottam el mámorosan, az ösztönöknek engedelmeskedve :D. Csak később állt össze a kép, hogy jé, vérveszteség – májkívánás, és hogy mennyire szól a test az “úristen, mekis kaját azonnal – beszaladok egy pizzaszeletért”-réteg lefejtése után… (Jaj, ez volt a felhasználónevem? 🙂 Szép hajnalokat!

a kommentelés lehetőség, jóakaratú és nyitott olvasóknak

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s