A vadevezős nők általában kedvesek, vidámak és néha csinosak. Főleg a kormánynál ülnek, és szívesen veszik, ha valami jóképű vadevezős ül előttük a csónak padlóján, hátratámaszkodva az ölükbe.
Ne feledjük el azt sem, hogy szeretik, ha gramofón is van a csónakban és valami érzelgős tangót danol a Szedő Miklós, a Vig Miklós vagy a Sebő Miklós. Az ilyen Miklós-nótákért nagyon lelkesülnek, együtt énekelnek a lemezzel, aminek a halak tudnak csak igazán nagyon örülni.
Mert a hal nem hall. De a vadevezős hall és elkomorodik. Egyébként a vadevezős nagy nőbarát. A nő pedig nagy evezősbarát. Még nem fordult elő, hogy Farkas Imre ilyen tartalmú levelet kapott volna:
“Tisztelt lelki klinika. Négyen voltunk csónaktúrán, két fiú, két lány. Volt egy szép sátrunk, de egész nap csak ültünk és unatkoztunk. Legközelebb mit csináljunk…?”
Színházi Élet, ez a korabeli BRAVO magazin, 1935. 32. szám
Homályos internetes csonkok és egy cédéborító van előttem, de tény, hogy mindhárom Miklós zsidó volt: Sebő Miklóst a származása miatt letiltották a színpadokról és 1970-ig ugyan, de eléggé megtörten élt, Víg Miklóst 1944-ben a nácik gyilkolták meg, Szedő Miklós pedig 1939-ben Dél-Amerikába emigrált.
Sebő Miklóstól van cédénk, és az valami egészen szívszorító elképzelni, mit élhetett át a harmincas évek végétől, ő, a zsidó származású magyar énekes, aki a sok bohókás, mondén, “nem nősülők soha” kuplé mellett olyat is énekelt, hogy
Legények ajkán csatakürtök hangja,
Sodor mint orkán, vihar, zokogás.
Hazámba vágyom, Duna-Tisza partja vár.
Szebb ott az álom, szebben dalol a madár.
(Rákóczi megtérése, Kacsoh Pongráctól, akinek a nevét rövid meg hosszú o-val is írják, sőt, cz-vel is)
Inkább ezt érezte akkor már át, hogy
Csinált a jókedv, nem igaz e fény
— ugyanebből a dalból.
(A férjem századfordulós építészekről ír könyveket, és mindig megkérdezem: na, ő is zsidó volt? — Igen, ő is. A Nyugat köre, a világháború előtti főváros építőmesterei, a színészek, az egyetemi tanárok, az orvosok messze felülreprezentáltan voltak zsidó származásúak és alkottak maradandót, sokszor zseniálisat. Erre volt válasz a numerus clausus. Én, a gyanútlan partiumi-sváb(?)-felvidéki keverék, a mindenféle származású magyar állampolgárok teremtette kultúra öntudatos és mámoros élvezője nem fogtam fel korábban ezeket az összefüggéseket.)
Farkas Imre meg amúgy korrekt író volt, operetteket írt leginkább, és a Színházi Élet főmunkatársaként évtizedekig adott tanácsot a Lelki klinika rovathoz forduló úrleányoknak.
A teljes vadvízi összeállítást az 1993. őszi Ökotájban olvastam, ide fel is tették (“Dunaidák”), páratlan élmény. A kép is onnan.

ez igazán érdekes volt, máskor is kérünk belőle
KedvelésKedvelés
Huh, ez megint nagyon-nagyon!
(Nekem nem működik a Dunaidák link, én rontok el valamit?)
KedvelésKedvelés
Nem hiszem, nézem, kösz.
Javítottam, nekem bejön, az előző nem jött.
KedvelésKedvelés
Egyébként aranyos, ahogy kecsegteted az olvasót a cikk címével; á, csak nem megint egy pikáns kis jelszónélküli?! aztán átmegy kultúrába 🙂
KedvelésKedvelés
Tetszett volna több kuplét hallgatni gramofónról!
KedvelésKedvelés
Egy élmény volt, ha nem is fónról. (A dal is, az oldal is.)
KedvelésKedvelés
soxeretettel 🙂
http://gramofon.nava.hu/243601473/szepen_sietek
ajánlom hozzá a Zöld Kilences c. színmű Bemondom az ultimót című dalát 😀
KedvelésKedvelés
Visszajelzés: mi a baj azokkal a szép képekkel? | csak az olvassa
Visszajelzés: a legtöbben ezeket olvastátok | csak az olvassa